Πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

Πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

Το e-shop μου είναι έτοιμο και ενεργό. Τώρα όμως έχω συνειδητοποιήσει πως έχω άλλο ένα κατάστημα, σωστά; Θα αφήσω το κατάστημα στην τύχη του; Οχι, κανένας δεν θα το έκανε. Οπότε λοιπόν το μεγαλύτερο μέλημα είναι η σωστή παρουσίαση των προϊόντων. Η παρουσίαση προϊόντων στο e-shop θα γίνει με οπτικό υλικό. Φωτογραφίες προϊόντων και βίντεο παρουσίασης. Προφανώς με απασχολεί το ερώτημα, πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop μου.

Καταλήγοντας ένας πελάτης στο ηλεκτρονικό κατάστημα θα αγοράσει αυτό που βλέπει σε μια εικόνα, δεν έχει φυσική επαφή. Κι όμως η επίσκεψη δεν θα φτάσει στο καλάθι. Μήπως το προϊόν τελικά δεν είναι και τόσο “λαχταριστό“. Μήπως επειδή δεν του “γεμίζει το μάτι”;


Είναι κάθε φωτογραφία καλή; Είναι κάθε φωτογράφος κατάλληλος στη φωτογράφιση προϊόντων; Η απάντηση είναι “όχι” και στα δύο. Και αφού έτσι είναι η κατάσταση, θα πρέπει να υπάρχει ένας οδηγός που να μπορεί να μου πει εάν η φωτογραφία είναι κατάλληλη ή όχι για το e-shop. Σε αυτό το άρθρο υπάρχει ένα οδηγός για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Ο οδηγός είναι απλός. Θα βάλω τον εαυτό μου στη θέση του πελάτη. Είναι ένας οδηγός που θα βοηθήσει να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop και να δω τις πωλήσεις μου να ανεβαίνουν.

πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

Ο οδηγός των 9+1 σημείων

1. καθαρά προϊόντα

Κανένας δεν θα φάει κάτι βρόμικο, κανένας δεν θα φορέσει κάτι ατημέλητο, σκονισμένο και τσαλακωμένο. Κανένας δεν θα έβαζε στη βιτρίνα του φυσικού καταστήματος κάτι τέτοιο. Γιατί να έχει λόγο ύπαρξης λοιπόν στη σελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Το πρώτο από όλα που αξίζει την προσοχή είναι η καθαριότητα. Σκόνες, χνούδι, και δακτυλικά αποτυπώματα δεν έχουν θέση στις φωτογραφίες προϊόντων. Απλά απαγορεύεται!

Δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής, δείχνει αμέλεια και προχειρότητα. Αυτές οι φωτογραφίες θα έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Είναι οι πρώτες φωτογραφίες που θα πρέπει να διαγράψω και να αντικαταστήσω άμεσα!

Μικρά σημαδάκια και ίχνη που κρύβονται στα πιο απίθανα σημεία. Επιλέγω μια άλλη συσκευασία και αντικαθιστώ την φωτογραφία.

2. αντανακλάσεις

Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Θέλω να βλέπω ξεκάθαρα το προϊόν που πουλάω. Αυτό μόνο. Δεν θέλω να βλέπω τα παράθυρα του φωτογράφου, τα φώτα του ή και τη φιγούρα του ακόμη.

Υπάρχουν όμως αντανακλάσεις που είναι χρήσιμες. Ναι, θα ήθελα να φαίνεται το σχήμα της συσκευασίας, οι καμπύλες του μπουκαλιού. Είναι άλλωστε ένα τρισδιάστατο αντικείμενο και δεν θέλω να φανεί φλατ. Αυτό θα το κάνει πιο ζωντανό πιο ελκυστικό.

Υπάρχουν λοιπόν δύο ειδών αντανακλάσεις. Αυτές οι τυχαίες που δεν μπορεί ο φωτογράφος να αντιμετωπίσει, είτε από έλλειψη εμπειρίας και γνώσης, είτε λόγω αδιαφορίας και θα κάνουν το προϊόν να δείχνει άσχημο. Υπάρχουν και αυτές που δεν τις λες αντανάκλαση, αλλά φαίνεται μια γυαλάδα που θα τονίσει πχ τις άκρες και το σχήμα του μπουκαλιού ή της συσκευασίας. Εάν σας πει και εσάς ο φωτογράφος πως δεν γίνεται διαφορετικά, δώστε μια ευκαιρία σε κάποιον άλλο γιατί γίνεται αλλά προφανώς δεν το ξέρει.

Ψάχνω λοιπόν τις φωτογραφίες μου και διαγράφω όσες φαίνεται πάνω στο προϊόν μου η οροφή του κτηρίου, το παράθυρο του στούντιο, η μηχανή και ο φωτογράφος μαζί, η ομπρέλα φωτισμού και γω δεν ξέρω τι άλλο που δεν ανήκει στο προϊόν μου.

3. ετικέτα

Φυσικά η ετικέτα. Είναι το δικό μου brand. Εάν η ετικέτα δεν είναι σαφής και ευανάγνωστη τότε τι θα πρέπει να έχω; Στον έλεγχο των φωτογραφιών μου ξεχωρίζω και απορρίπτω τις φωτογραφίες που έχουν σκιά στην ετικέτα, που δεν ξεχωρίζει το λογότυπο, γενικά όλες αυτές που δεν κάνουν σαφές πως το προϊόν είναι δικό μου.

πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

Στις διπλανές φωτογραφίες το αντικείμενο έχει μια ανάγλυφη ετικέτα. Η ετικέτα έχει ασημί μεταλλικό χρώμα. Ξεκάθαρα η πρώτη φωτογραφία είναι αποτυχημένη. Δεν προβάλει το προϊόν το οποίο δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε καν. Επιπλέον έχει και μια ενοχλητική αντανάκλαση. Η δεύτερη φωτογραφία είναι φωτισμένη διαφορετικά και η ετικέτα φαίνεται ξεκάθαρα. Ποια από τις δύο επιλέγω;

αποτυχημένη φωτογράφιση: ανομοιόμορφος φωτισμός, ασαφής ετικέτα, ενοχλητική αντανάκλαση.
πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop
σωστή φωτογράφιση: ομοιόμορφος φωτισμός, σωστές σκιές, εμφάνιση ετικέτας, έλεγχος αντανακλάσεων.

4. γωνίες λήψεις & ομοιομορφία

Για ορισμένα προϊόντα, χρειάζομαι διαφορετικές φωτογραφίες με διαφορετικές γωνίες λήψης. Δεν θα πουλήσω πχ. ένα ζευγάρι παπούτσια με μια φωτογραφία. Είναι απαραίτητο να έχω φωτογραφίες που να δείχνουν κάθε πλευρά, κάθε γωνία, κάθε λεπτομέρεια. Ανάλογα με το προϊόν θα πρέπει να σκεφτώ και την εκδοχή μιας 360º φωτογράφισης. `

Εάν το προϊόν μου είναι συμμετρικό έχω την ίδια απαίτηση από τη φωτογραφία. Να φαίνεται συμμετρικό. Εάν υπάρχει κάποια λεπτομέρεια στο προϊόν μου που πρέπει να τονιστεί, ψάχνω την αντίστοιχη φωτογραφία.

Εάν έχω μια σειρά όμοιων προϊόντων πχ βάζα των 250gr αυτά θα πρέπει να έχουν φωτογραφηθεί με την ίδια γωνία και με τις ίδιες αναλογίες. Δεν γίνεται να παρουσιάζω όμοια προϊόντα με διαφορετικό τρόπο. Και για αισθητικούς λόγους και για πρακτικούς λόγους και να μην μπερδεύουν τον πελάτη μου.

5. ευκρίνεια

Ναι έχω την απαίτηση οι φωτογραφίες των προϊόντων να είναι ευκρινείς. Να είναι σαφές το σχήμα τους, να έχουν “αιχμηρές” άκρες, να ξεχωρίζουν από το φόντο.

Η συσκευασία να είναι αψεγάδιαστη, χωρίς τσακίσματα, χωρίς σκιές. Ότι αποφάσισα με τον γραφίστα μου, το επέλεξα για κάποιο λόγο και πρέπει να φαίνεται. Πχ. Το ανάγλυφο της συσκευασίας. Η σκιά που δημιουργεί το ανάγλυφο παίζει και αυτό το ρόλο του στην παρουσίαση του προϊόντος μου, διαφορετικά δεν θα το επέλεγα.

Το προϊόν μου σε μια διάφανη συσκευασία θέλω να το βλέπω ξεκάθαρα. Ειδικά τα προϊόντα τροφίμων πχ χυμός, μέλι κλπ.

πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

Μεγάλη προσοχή στη φωτογράφιση κοσμημάτων. Οι διπλανές φωτογραφίες είναι όμοιες, Σε ποια όμως έχω το καλύτερο προϊόν;

πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop

6. φόντο και φωτισμός

Προσέχω το φόντο των φωτογραφιών μου. Η φωτογραφία πρέπει να προβάλει σωστά το προϊόν μου και να μην συγχέει το μάτι. Προσέχω και δίνω σημασία στην ομοιομορφία των εικόνων που χρησιμοποιώ.

Συνήθως το λευκό φόντο είναι αρκετό. Φωτογραφίες που είναι με λίγο πιο κίτρινο, λίγο πιο γκρι, λίγο από οτιδήποτε θα πρέπει να προγραμματίσω την αντικατάστασή τους.

Εάν η απαίτηση του γραφίστα είναι λόγου χάρη ανά κατηγορία προϊόντων να χρησιμοποιήσω διαφορετικό φόντο , ενημερώνω επίσης τον φωτογράφο μου ή τους φέρνω σε επαφή.

Αν η εμφάνιση είναι κάπως έτσι στο e-shop μου πρέπει να τη διορθώσω!

7. ειλικρίνεια

Στους πελάτες μου αρέσει η ειλικρίνεια. Με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιώ τις επιστροφές των προϊόντων μου.

Ελέγχω σχολαστικά την απόδοση των χρωμάτων. Φωτογραφίες που λόγου χάρη τα πράσινα κιτρινίζουν και τα μπλε πρασινίζουν δηλώνουν σφάλμα και απροσεξία και θα πρέπει να επαναλάβω τη φωτογράφιση.

Οι υπερβολικά επεξεργασμένες φωτογραφίες (και γενικά κάθε υπερβολή) που εν τέλει κακοποιεί το προϊόν μου, δεν έχουν θέση στο e-shop μου.

Στις περιπτώσεις που έχω παραλλαγές των προϊόντων μου, θέλω η φωτογραφία μου να το δηλώνει. Θέλω να ξεχωρίζει η φωτογραφία της συσκευασίας του ενός κιλού από τη συσκευασία των 250gr.

8. διαστάσεις και μέγεθος φωτογραφιών

Θέλω τα προϊόντα μου να φορτώνουν γρήγορα όταν μπαίνει ο πελάτης. Είναι θέμα δευτερολέπτων να εγκαταλείψει ή να προχωρήσει σε αγορά.

Οι υπερβολικά “βαριές” φωτογραφίες φορτώνουν άσκοπα το e-shop και το καθυστερούν. Από την άλλη οι υπερβολικά μικρές φωτογραφίες χαλάνε την εικόνα του προϊόντος μου. Όταν τις μεγεθύνω βλέπω pixels, βλέπω ένα αλλοιωμένο αποτέλεσμα.

Αυτές τις εικόνες πρέπει να αντικαταστήσω με φωτογραφίες σωστής ανάλυσης, είτε με τη βοήθεια του developer, είτε με τη βοήθεια του φωτογράφου μου εάν δεν ξέρω πως να το κάνω.

9. να είναι “λαχταριστό”

Τρεις απλές ερωτήσεις αρκούν: Είναι αυτό που θέλω να παρουσιάσω; Είναι ελκυστικό; Είναι αντιπροσωπευτικό; Η απάντηση πρέπει να είναι σε όλα ναι.

Ακολουθώντας τον παραπάνω οδηγό δεν εντόπισα σφάλματα γιατί δεν είμαι ειδικός. Έχω όμως κάποια αμφιβολία…

Εάν κάπου έχω αμφιβολία εγώ, θα την έχει σίγουρα και ο πελάτης. Εάν δεν με γεμίζει, δεν με ικανοποιεί, το ίδιο θα συμβεί στον πελάτη μου. Εδώ λοιπόν πρέπει να βρω μια εναλλακτική. Στις περισσότερες περιπτώσεις η αντικατάσταση του φωτογράφου είναι το κλειδί.

Οι εικόνες είναι σχεδόν ίδιες. Μία από τις δύο ξεχωρίζει. Είναι μια μικρή διαφορά στον φωτισμό.

10. extra tip

Έχω ολοκληρώσει μια σωστή φωτογράφιση των προϊόντων μου. Το επόμενο στάδιο είναι να προβάλω τις ιδιότητες του, τα συστατικά ή τη φιλοσοφία μου. Θέλω να δείξω στον πελάτη ότι είναι σημαντικό και χρήσιμο να το έχει, θέλω να τον κάνω να το ποθήσει.

Μπορώ να προγραμματίσω μια εξειδικευμένη θεματική φωτογράφιση για να πετύχω τον σκοπό μου. Ο συνδυασμός της σωστής φωτογράφισης προϊόντων και της προώθησης τους είναι αυτό που θα ανεβάσει κατακόρυφα τις πωλήσεις μου.

Ποιον θα εμπιστευτώ;

Εντέλει είναι ο φωτογράφος υπεύθυνος για όλα αυτά; Ναι είναι σε μεγάλο ποσοστό. Το να ρωτήσω απλά κάποιον εάν βγάζει φωτογραφίες προϊόντων πιθανότατα να πάρω μια θετική απάντηση, άσχετα εάν ξέρει ή όχι, εάν το έχει ξανακάνει, εάν είναι έμπειρος κλπ. Πριν όμως καταλήξω σε συνεργασία θα πρέπει να ελέγξω πρώτα τα δείγματα του με βάση τα παραπάνω κριτήρια. Την μεγαλύτερη ευθύνη για το τι θα αναρτήσω εγώ στο δικό μου e-shop, πως θα προβάλω τα προϊόντα μου, και πως να επιλέξω τις καλύτερες φωτογραφίες για το e-shop, την έχω εγώ και μόνον εγώ. Αφορά τη δική μου δουλειά πάνω από όλα

error: Alert: Content is protected !!